2 Aralık 2012

İki Ülke İki Başkent, Riga ve Tallin

Merhaba arkadaşlar;

Bu kez sizlere ziyaret ettiğim Letonya'nın başkenti Riga'dan ve de Estonya'nın başkenti Tallin'den bahsedeceğim. Daha önce de Litvanya başkenti Vilnius'tan bahsetmiştim. Böylelikle 3 Baltık Ülkesi'ni benim gözümden tanımış olacaksınız.

Para birimi Lats olan Letonya'da Riga'ya seyahatim 27-28 Ekim 2012 tarihlerinde idi. O tarihlerden şu ana kadar Lats, Euro'dan daha değerli. Vilnius'tan Riga'ya otobüsle 4 saatte gidebilirsiniz.
Bu mevsimde Riga haliyle soğuktu. Akşama doğru vardığımız için gün yeni kararıyordu. Kalacağımız hosteli bulup yerleştik. Fikir edinmeniz açısında paylaşacağım, hostelin adı Franks Hostel. Çalışanları güleryüzlü ve yardımsever. Hostelde biraz dinlendikten sonra düştük yollara. Avrupa ülkelerinin bazılarında olan Old Town (Eski Şehir) kavramı burada da var. Riga'nın Old Town'ı kaldığımız hostelin hemen arkasında idi. Akşam görülmesini tavsiye ederim. Ben akşamını daha çok beğendim.

Yandaki fotoğrafta şehrin opera binası var. Yanından geçerken oldukça ihtişamlıydı. Fotoğrafta sadece ön orta cephesi var.

Yandaki fotoğraf ise Old Town sokaklarından bir görüntü. Oldukça ışıklı oluşu etkileyiciydi.

Yandaki fotoğrafım Letonya Özgürlük Anıtı'ndan. Anıtın en yukarısında bir kadın figürü var ve elinde 3 tane parlak yıldız tutuyor. 1918 - 1920 yılları arasında Letonya'nın Rusya'ya karşı verdiği mücadelede hayatını kaybeden Letonyalılara adanmıştır. 1935'te ziyarete açılmıştır.

Yandaki fotoğrafta Daugava nehri üzerindeki Demir Köprü görülüyor arkamda. Gece o kadar ışıl ışıl oluyor ki, bakıp bakıp iç geçirmedim değil. Ben İstanbul'u hatırladım nedense burada.

Akşam gezmesinden sonra sabah uyandığımda ise şehir oldukça sisli idi. Hostel'in sağladığı kahvaltıdan sonra şehri bir de gündüz gözüyle görelim dedik. Düştük yollara.

Aynı nehir üzerinde (Daugava Nehri) bir de Vansu Bridge adında yanda görmüş olduğunuz köprü var. Sisli olduğundan üst tarafı neredeyse kayıp.

Bu fotoğrafta da şehrin diğer tarafından çekilen Old Town tarafının bir kısmı görülüyor. Sisli olmasaymış  daha iyi olabilirdi.

Aslında şehri anlatmak için tüm fotoğraflarımı göstermek isterdim size. Ama bu kadar yeterli diye düşünüp Tallin'e geçiyorum şimdi.

Tallin de Estonya'nın başkenti. Oldukça şirin bir şehir. Tallin'e gitme kararımsa şöyle oldu. Baltık ülkeleri otobüs firmalarının en ünlüsü Lux Express bana tüm indirimler konusunda sağolsun bilgilendirmelerde bulunur. Bir sabah yine posta kutumu açtığımda bana elektronik posta gönderdiğini gördüm. Tam da Tallin'e gitmek isterken 60% indirimi görünce hemen arkadaşımla 2 bilet aldık gidiş-dönüş. Vilnius'tan 2 Kasım gecesi yola çıktık, sabah 6 gibi oradaydık. Yol ortalama 8 saat sürüyor. Mola yok, çünkü burada firmaların mola kavramı yok. Otobüslerde tuvalet mevcut. Sabah 6'da indik ve gökyüzü hala karanlıktı. Bilgi ofisinde para bozdurduktan sonra biraz da bilgilendirme talep ettik. Sonra düştük yollara. Şehir merkezi otogardan 15 dk. yürüme mesafesinde. Şehirde tramvay ve otobüs kullanılıyor.
Biz de hemen şehir merkezine yola koyulduk. Oldukça erken olduğundan henüz çoğu yer açılmamıştı. Biraz dolaştıktan sonra şehrin Old Town'ına gittik. Orada da hediyelik eşya tezgahları yeni açılıyordu. Aklıma gelmişken para birimi Euro (€).

Yandaki fotoğraf Alexander Nevsky Katedrali'ne ait. Görülmesi gereken yerlerden bence. Mimarisi çok hoşuma gitmişti.

Evet Tallin'e gelmişken Güllüoğlu'na gitmemek olmaz dedik ve gittik. Her zamanki tadı bulabiliyorsunuz, hatta kendinizi Türkiye'de gibi hissetmeniz için dekore edilmiş her yer. Bir duvarı olduğu gibi Kız Kulesi manzaralı. Ben orada çok keyif alarak çayımı yudumladım. Tavsiye ederim.

Bir ara gezerken kendimizi bir yemek sergisinde bile bulmuştuk. Hazırlanan yiyecekler anlattıklarına göre vejeteryanlar içinmiş. Biz de bu sayede içinde yemememiz gereken herhangi bir şey var mı acaba telaşına düşmeden rahatça tadabilmiştik yiyecekleri.

Tallin'de sizi yöresel kıyafetlerini giyinmiş gençler çalıştıkları restoranta kapıdan böyle davet ediyorlar. Bu tarz bir şey turistlerin oldukça ilgisini çekiyor.

Sor birkaç fotoğrafla Tallin maceramı da noktalayacağım.

İşte Baltık ülkeleri turumu böyle tamamlamış oldum. Sıradaki durak Hollanda'nın başkenti Amsterdam ve Almanya'nın başkenti Berlin.