26 Şubat 2014

Microsoft Student Partner Açılış Toplantısı (Kick Off)

Merhabalar;

Bu dönem tekrar MSP seçildiğimi duyurmuştum sizlere. Seçimlerin ardından tabiki yeni bir Kick Off macerası bizleri bekliyordu. Bu yazımda sizlere 2014'ün ilk Kick Off'undan bahsedeceğim.

21 Şubat'tta başlayacak Kick Off için İstanbul yollarına düştük yine keyifle. Öğlen başlayacak etkinlik için ben yine son dakikada vardım tabiki J Etkinliğin ilk 2 günü Microsoft Türkiye tarafından ayarlanan ve Taksim'de bulunan bir hotelde, diğer 2 günü de Microsoft Türkiye ofisinde gerçekleşti. Otele vardığımda eskiden tanıdığım MSP'ler ve yeni MSP arkadaşlarla minik minik sohbet ettim J Özlemişim.

Her şey harikaydı tek kelime ile. Programın açılışını Microsoft Worldwide General Manager olan Joe Wilson yaptı. Bizlere hayallerimize inanmamızı ve peşinden gitmemizi söyledi. Kendisi fakir bir ailenin çocuğu olmasına rağmen ailedeki ilk üniversiteliymiş ve bakın şimdi nerelerde.


İlk gün Açık akademi Program Yöneticisi Ümit Batu'dan Açık Akademi yeni soru cevap modülünü, Microsoft Akademik Programlar Yöneticisi Mustafa Kasap'tan Kick Off konuşmasını dinledik. Mustafa hoca yine harikaydı. İlk gün bir de Microsoft Technical Evangelist olan İbrahim Kıvanç'ı dinledik. Beni hatta hepimizi etkileyen bir şey söyledi. "Farklı olmak için ne yapabilirim diye iyi düşünün!


Gün bitince akşam 9 gibi Hackaton'a başladık ancak hotelin yetersiz interneti bizi engelledi. Hackaton'u ertelemek zorunda kaldık. Tabiki o akşam harika İstanbul'un tadını çıkartmayı ihmal etmedik. Hotel'in Taksim'de olduğundan bahsetmiş miydim? J

2. gün Kerem Özsü'den Object Oriented Design konularında oldukça yararlı bir sunum dinledik ve ardından çok büyük istekle beklediğim Yazılım Geliştirme Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Cavit Yantaç'ın sunumunu dinledik. Uygulamalardan nasıl para kazanabilirizden, pazarlamadan bahsetti. Yine oldukça keyifliydi ve bizi de anlattıklarıyla güzel dünyalara götürdü. Doyamadık doğrusu.


Ardından uzuuun süren bir Windows 8 bölümü ile günü bitirdik. 5 saat süren eğitimde TCM Yazılım Uzmanı Muhammed Medeni Baykal'dan Windows 8 uygulama geliştirme üzerine yararlı şeyler dinledik. Akşamında Hackaton'umuzu yaptık. 

3. gün sabahına Engin Polat'ın engin tecrübeleriyle Windows Phone 8 ile uyandık. Engin hoca yine enerji doluydu. Bu da 5 saat süren bir eğitimdi ve harika bir uygulama geliştirdik eğitim sonunda. Bu da uygulamayı test ederken çekilmiş bir fotoğraf, şu meraklı kıvırcık saçlı kız da benim J


Sonrasında Mustafa hoca bizlere Unity ve Azure'dan bahsetti, bilgilendirmelerde bulundu. 


4. gün son günümüzdü. Erol Can Hacısüleyman bizlere Visual Studio 2013 TFS'ten ve yeniliklerinden bahsetti. Bu oturumda da bilmediğim ve ne kadar eksik kalmışım dediğim yerler oldu. Yararlı geçti benim için. Ve ardından merakla beklenen oturum Özge Ersu'nun oturumu. Özge Ersu turist rehberi, radyocu vs vs. Bize 80 dakikada kocaman dünyayı gezdirdi. Sadece fotoğrafla değil ama, minik ilginç bilgilerle ve yaşadığı hikayelerle yaptı bunu. Oldukça ama oldukça keyifli bir oturumdu. Eğer bir yerlerde rastlarsanız mutlaka dinleyin onu. 


Ve son oturum, Burak Bayburtlu. Ve benim geri dönüş otobüs saatim geldi çattı L MSP arkadaşlarıma uzaktan el sallayarak Burak hocanın oturumundan sessizce ayrıldık başka bir MSP arkadaşımla. 

Son gün vedalaşamadığım tüm arkadaşlarıma, hocalarıma ve 4 gün aynı odada zaman geçirdiğimiz Ayşe Özgür'e buradan kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum. Harikaydınız, harikaydık. İstanbul'un gecesini de gündüzünü de sizlerle geçirmek çok çok keyifliydi. Başta Mustafa Kasap hocam olmak üzere bizler üzerinde emeği geçen Microsoft çalışanlarına ve tüm sorunlarımızı çözen intern arkadaşlarıma bizlere böyle güzel imkanları sundukları için teşekkür ediyorum.



Hoşçakalın. Hepimizin yolu açık olsun!


2 yorum:

  1. Elif anlaşılan sana İstanbul yaradı dolu dolu geçmiş. İnşallah uzun bir süre motivesi devam eder :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet harika zaman geçirdik hep birlikte. Enerjim geri geldi, gitmeye de niyeti yok :)

      Sil